باری دیگراعجازی از قرآن و نماز (فقط کافیه ادامه مطلب روبزنید)

 

طراحی بسیار شگفت انگیز
تمامی متن قرآن از یک نظم شگفت آور ریاضی تبعیت می کند. مبنای این سیستم ریاضی عدد 19 است. و 19 مخرج مشترکی برای تمامی اجزای قرآن است. این سیستم ریاضی٬ مانند خود قرآن، از بسیار ساده تا بسیار مشکل متغیر است. حقایق ساده مشاهداتى هستند که بدون هیچ وسایلى میتوان آنها را بررسى کرد. ولی حقایق پیچیده ای هم وجود دارند که فقط به کمک ماشین حساب یا کامپیوتر قابل محاسبه اند.
کلمه "
الله" در قرآن ۲۶۹۸ مرتبه تکرار شده است(142×19).
اما، سیستم ریاضى قرآن تنها به کلمه "
الله" محدود نیست؛ بلکه بسیار گسترده، بسیار پیچیده، و کاملا جامع است.

حقایق ساده
۱. اولین آیه (۱:۱)، معروف به "بسم الله
"، شامل۱۹ حرف است.
۲. قرآن داراى ۱۱۴ سوره است که می
شود (6×19)
3. بسم الله ۱۱۴ مرتبه تکرار شده است، با وجود غیبت مرموز آن در سوره ۹ (درسورۀ ۲۷ دو بار تکرار شده است ) و ۱۱۴ = (6×19)
4. از غیبت بسم الله در سوره ۹ تا بسم الله اضافى در سوره ۲۷، دقیقاً ۱۹ سوره است.
5. مجموع شماره سوره ها از ۹ تا ۲۷ می شود (27+26+25+.......+12+11+10+9) = ۳۴۲ یا (18×19)
6. همچنین مجموع کلمات بین دو بسمالله سوره ۲۷هم برابر با 342 کلمه است که باز هم مساوی است با(18×19)
7. اولین آیات معروفى که ابتدا به پیامبر وحى شد (5-1:۹۶) شامل19کلمه است.
8. این اولین وحى، داراى ۷۶ حرف یعنی (4×19) است.
9. سوره ۹۶ که از نظر ترتیب زمانى اولین سوره است، داراى ۱۹ آیه است.
10. این اولین سوره از نظر ترتیب زمانى، از آخر قرآن نوزدهمین سوره است.
11. سوره ۹۶ شامل ۳۰۴ حرف عربى است و ۳۰۴ میشود (16×19)
12. آخرین سوره فرستاده شده(سوره ۱۱۰) شامل۱۹ کلمه است.
13. اولین آیه از آخرین سوره وحى شده (1:۱۱۰) شامل ۱۹ حرف است.
14. ۱۴ حرف مختلف عربى، ۱۴ "پاراف قرآنى" مختلف (مانند ا . ل. م) را تشکیل میدهند که در ابتداى ۲۹ سوره قرار دارند. مجموع این اعداد میشود ۱۴+۱۴+۲۹=۵۷ یا (3×19)
15. مجموع ۲۹ سوره اى که "پارافهاى قرآن" در آنها آمده است میشود:
822=68+50+.........+7+3+2 که این عدد به علاوه مجموعه تعداد پاراف ها می شود:
836=14+822 یا همان(44×19)
16. بین اولین سوره پاراف دار(۲) و آخرین سوره پاراف دار (۶۸)، تعداد ۳۸ سورۀ بدون پاراف وجود دارد که می شود (2×19)
17. بین اولین و آخرین سوره هاى پاراف دار19 مجموعه پاراف دار و بدون پاراف وجود دارد.
18. ۳۰ عدد مختلف در قرآن تکرار شده است:
1٬2٬3٬4٬5٬6٬7٬8٬9٬10٬11٬12٬19٬20٬30٬40٬50٬60٬70٬80٬99٬100٬200٬300٬1000٬
2000٬3000٬5000٬50000٬100000 مجموع این اعداد می شود 162146 یا (8534×19)
19. مجموع شماره آیاتى که دارى کلمه "الله" است، میشود ۱۱۸۱۲۳، این عدد هم بر ۱۹ قابل قسمت است: ۱۱۸۱۲۳=(6217×19)
نمونه هایی دیگری از اعجاز عددی قرآن
1.حروف مقطعه
در 29 سوره از قرآن حروف مقطعه آمده است که مجموع آنها 28 حرف از الفبای عربی را تشکیل می دهد، که گاهی آنان را حروف نورانی قرآن می نامند.
الف:نسبت حرف(ق) در سوره "ق" از تمام سوره های قرآن بیشتر است.
ب:مقدار حرف(ص) در سوره "ص" نیز به تناسب مجموع حروف سوره از هر سوره دیگر بیشتر است.
ج:و نیز حرف(ن)در سوره "ن و القلم" بزرگترین رقم نسبی را در 114 سوره قرآن کریم دارد.
2. 90% اوامر قرآن هفتگانه یا سه گانه یا یگانه است
برای مثال امر: "اعبدوا" (بپرستید) را 3 بار خطاب کرده است٬ 3 بار نسبت به اهل مکه در قرآن آمده است و 3 بار نسبت به پیامبر(ص) آمده است، شعیب پیامبر(ع) 3 بار به قوم خود گفته است، نوح(ع) 3 بار و هود(ع) 3 بار و صالح(ع) 3 بار و عیسی(ع) نیز 3 بار گفته اند که این سر غریب و عجیبی است.
3. اعجاز ریاضی زوج و فرد در قرآن کریم
جمع اعداد زوج در قرآن کریم دقیقا مساوی با جمع تعداد آیات قرآن 6236 می باشد.
جمع اعداد فرد مساوی مساوی با 6555 که حاصل جمع شماره سوره می باشد.
4.کلماتی که به تعداد مساوی و یا با مضربی مشخص در قرآن تکرار شده اند
واژه دنیا 115 بار واژه آخرت 115 بار
واژه شیاطین 68 بار واژه ملائکه 68 بار
حیات و مشتقات آن 145 بار واژه موت 145بار
قل 332 بار قالوا 332 بار
ابلیس 11 بار استعاذه بالله 11 بار
المصیبه 75 بار الشکر 75 بار
الجهر 16 بار العلانیه 16 بار
الشده 102 بار الصبر 102 بار
المحبه 83 بار الطاعه 83 بار
الرحمن 57 بار الرحیم 114=2×57
الجزاء 117 بار المغفره 234=2×117
الفجار 3 مرتبه الابرار 6=2×3بار
العسر 12 بار الیسر 36= 3×12
این خلاصه فشرده اى از معجزات سادۀ قرآن بود. البته بر عهدۀ خواننده است که در بارۀ این مطالب تعمق و تحقیق کند٬ همان طور که در خود قرآن ذکر شده که: هیچ گونه اطلاعاتی را قبول نکن مگر اینکه شخصاً صحت آن را تحقیق کنی. من به شما شنوایی٬ بینایی و عقل داده ام و شما مسئول استفاده کردن از آنها هستید.
منابع:

http://reza4603.blogsky.com/?PostID=22

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*** جلسه سران يهود تشکيل شده بود . دانشمندان هم حضور داشتند . همه گردهم آمده بودند تا راهکار جديدي براي رويارويي با آئين محمد (ص) بيابند . آنان مي خواستند حقانيت دين اسلام را زير سؤال ببرند و از درخشش نور آن ، جلوگيري كنند . جلسه با حضور داناترين فرد يهود رسميت يافت و پيشنهادهايي داده شد . بهترين پيشنهاد اين بود که پيامبر در ميان جمعي از مردم مورد پرسش هاي پيچيده قرار گيرد تا به گمان آنها ، ضعف او بر همگان آشکار شود . بر اين اساس ، جمعي از دانشمندان يهود به مسجد رفتند و از پيامبر خواستند که درميان مردم به پرسشهاي آنها پاسخ گويد . رسول خدا (ص) ‌از اين پيشنهاد استقبال كرد و سؤالات آنها را يک به يک پاسخ گفت . حضرت ، دانشمندان يهود را در پاسخگويي به سؤالات شگفت زده کرد . بزرگ يهود مي پنداشت که با آخرين پرسش خود مي تواند پيامبر را مغلوب کند . پرسيد : اي محمد ،‌ چرا خداوند نماز را در پنچ وقت از شبانه روز بر شما واجب کرد ؟ چرا کمتر يا بيشتر نيست ؟
رسول خدا (ص ) درحالي که چشمان مبارکش برق مي زد و شوق عشق به خدا در چهره اش نمايان بود ، فرمود : در هنگام ظهر تمام آنچه در زير عرش الهي قرار دارد ، خداوند را تسبيح مي گويند و به ستايش او مشغولند . به همين خاطر ،‌ خداوند در اين وقت مخصوص ،‌ نماز ظهر را بر من و بر امتم واجب کرد و فرمود : " نماز را از زوال آفتاب تا تاريکي شب به پا دار . "
اما وقت نماز عصر ، همزمان با ساعتي است که حضرت آدم (ع ) از ميوه درختي که از آن نهي شده بود ، خورد و خداوند او را از بهشت بيرون راند . خداوند ، ‌فرزندان آدم را به نماز عصر فرمان داد و بر امت من نيز آن را واجب کرد . اين نماز از محبوب ترين نمازها در پيشگاه حق است .
درباره نماز مغرب نيز پيامبر فرمود كه خداوند توبه حضرت آدم را پس از گذشت ساليان دراز پذيرفت و آدم سه رکعت نماز به جاي آورد . خداوند نماز مغرب را بر امت من نيز واجب کرد ، چون مغرب ، ساعتي است که دعاها در آن به استجابت مي رسد . قرآن مي فرمايد : " منزه است خداوند هنگامي كه شام مي کنيد و صبح مي كنيد . " ( سوره ‌روم آيه 17 )‌
سپس پيامبر (ص)‌ درباره نماز عشا فرمود : در قبر و در روز قيامت ، تاريکي هاي وحشتناکي است که با نور نماز عشا روشن مي شود . خداوند فرموده هيچ قدمي نيست که به سوي نماز عشا برداشته شود ، مگر آنکه خداوند بدن او ( نمازگزار ) را از آتش جهنم دور سازد .
و اما ، فلسفه نماز صبح اين است که هنگام طلوع آفتاب ، آفتاب پرستان به عبادت آن مي پرداختند . خداوند دستور داد پيش از سجده کافران ، مومنان به عبادت بايستند و نماز صبح را برپا دارند .
اين مطالب بخشي از اسرار اوقات نماز بود که رسول خدا (ص ) براي سران يهود بازگو کرد . شنيدن اين سخنان براي آنها بسيار تازگي داشت . حاضران يهود ، دليلي بر انکار نداشتند و تنها سکوت كردند . سران يهود ، اين بار نيز با سرافکندگي از جا برخاستند و مسجد را ترک کردند .
*** اسلام ديني است که تمام احکام و برنامه هاي آن براي انسان ، از روي حکمت و منطق است . امروزه به دليل وسعت انديشه و پيشرفت علوم ، پرده از برخي اسرار و فوايد طبي ، اخلاقي و رواني احکام و قوانين الهي برداشته شده است . دکتر الكسيس کارل فيلسوف معروف فرانسوي مي گويد : " آثار نيايش با خدا را با علم نيز مي توان دريافت . زيرا نماز و نيايش نه تنها بر روي حالات عاطفي ، بلکه بر روي کيفيات بدني نيز اثر مي گذارد و گاهي در زماني نسبتا كوتاه ، بيماري جسمي را بهبود مي بخشد . اين کشفيات هر اندازه غيرقابل درک باشند ، بايستي به واقعيت آنها اعتراف كرد . دفتر مشاهدات طبي لورد ، بيش از 200 مورد درمان بسياري از بيماريها را بر اثر نيايش ضبط کرده است . "‌
*** طب جديد اين موضوع را به اثبات رسانده که راز و نياز با خدا ، از بالا رفتن فشار خون جلوگيري مي كند و در حفظ تعادل آن نقش بسزايي دارد . مجله ريدرز دايجست مي نويسد : " برپايه تحقيقات ، روشن شده است افرادي که به طور مرتب به عبادتگاه مي روند ، دربرابر بسياري از بيماريها نظير فشار خون ، ‌بيماريهاي قلبي ، سل و سرطانهاي ناحيه گردن مصونيت دارند . "
نماز زيباترين شكل نيايش با پروردگار عالم است كه روح و جان انسان را جلا مي بخشد . نماز دريچه اي به سوي روشنايي / و موجب ارتباط عميق انسان با مبداء هستي است . اين عبادت سازنده ، بركات بيشماري را به دنبال دارد و قوي ترين عامل تربيت انسان است . علاوه بر آثار معنوي و تربيتي ، نماز فوايد ديگري نيز براي بشر دارد . به عنوان نمونه اخيرا" برخي از پزشكان ، تحقيقاتي را درمورد آثار و فوايد طبي نماز انجام داده اند و به نتايج جديدي دست يافته اند . ازجمله اينكه گفته اند ، تکرار قيام و قعود ( ايستادن و نشستن ) در نماز ، موجب افزايش سرعت گردش خون در بدن مي شود . آنها نماز را از عوامل موثر در بکار انداختن جهاز هاضمه دانسته اند که راه اشتها و ميل به غذا را نيز هموار مي سازد . يک جراح مصري نيز حركات نماز را براي درمان بيماران مبتلا به جابجايي غضروفهاي ستون فقرات ، مفيد دانسته است .
*** البته بايد به اين نکته توجه داشت که دانش بشر دربرابر علم بيکران و نامحدود خداوند بسيار ناچيز و اندک است . از همين رو ، غور و بررسي در فلسفه احکام الهي بدان معنا نيست که اگر کسي به فلسفه يا فايده احکام و قوانين الهي پي نبرد ، آنها را ترک کند . نماز عبادتي دلنشين و تاثيرگذار است که همسو با سرشت پاک آدمي است و نمازگزاران آن را براي اجراي فرمان معبود و خشنودي او به جاي مي آورند .


نظرات شما عزیزان:

قاسم
ساعت16:33---31 تير 1391






محمد
ساعت16:33---31 تير 1391
سلام

واقعا اعجازی بی نظیر است


شهرام
ساعت16:32---31 تير 1391
عالیست

سلاااااااااااااااااااااامممممممممممممممممم
ساعت14:47---31 تير 1391
وایییییییییییییییییییییییییییی یییییییییییییی

چه وبلاگی داری من که در عجم خیلی عالی بود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | 21:0 | نویسنده : یه کسی !!!!! |